evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Just live it!

Kategori: Allmänt

Fullproppad av cortison känns det som det kommer att bli en dag på benen. Imorgon lär smärtorna komma smygande för att, om det blir som sist, kulminera fredag, lördag. Inget jag ser fram emot, MEN, jag tjatar, det närmar sig slutet av detta kapitel, cytostatikapitlet. 
By the way, så kommer det lite babyfjun på huvudet nu. Tänk va, så glad man kan bli för det. Fransarna är i stort sett väck, men bryntappet verkar ha stannat av, peppar peppar. Jag anar vägen tillbaka. Den lilla hjärnaktivitet som finns kvar, vilken också blir störd av hela den här soppan, är just nu fullt upptagen med att tänka ut hur jag ska göra plats för alla roligheter efter nyåret. Olika konstellationer av vänner som jag bara måste göra något kul med. Längtar så efter det. Redan planerat är sista helgen i november (mellan cyto och strål) med döttrarna mina. Det blir  en tur till Hufvudstaden för mys och shopping. En resa till Rom är också bokad i mars med kärleken. Mera mys, nu på tu man hand. Har länge velat resa till Rom, men av olika anledningar har det prioriterats bort. Dock inte längre. Det får vara slut på sådana dumheter nu. Gör det du vill och längtar efter! Don't dream your life, live your dream! 
 
Kramen

Kommentarer

  • ida säger:

    Fånga dagen vännen ♥

    2012-10-10 | 10:57:28
  • Sanna Hultin säger:

    Tack för påminnelsen. Det är alltför lätt att skjuta upp och skjuta fram istället för att leva här och nu. Kram till dig!

    2012-10-11 | 15:44:10
  • Anna säger:

    Gott att det närmar sig slutet! :) Å jag kan bara instämma med Sanna å tackar för påminnelsen! Live your dream! <3 kram

    2012-10-11 | 20:48:04
  • Cissi säger:

    Kram finy!

    2012-10-12 | 22:18:49
  • Pia säger:

    Skönt att dina behandlingar snart är klara! Sänder ofta mina tankar till dig! Härligt med utflykter! Jag planerar också en resa med mina döttrar, till Paris ev. I januari, för att se Zlatan spela fotboll.

    2012-10-14 | 11:28:04
  • Therese säger:

    Jag vill också boka in resor och sånt, göra allt jag velat förr, men inte tagit mig för att göra. Italien SKA jag också till när behandlingen är klar! Problemet är bara med semerster och sånt när man ska tillbaka till jobbet sen, kan inte bara boka och orkar inte börja rodda i semesteransökningar och sånt än....men reda ska jag...

    Svar: Var lite busig och bokade innan semester ens är sökt :)
    evasevighet.blogg.se

    2012-10-15 | 07:55:15
  • Anonym säger:

    Vilka roliga planer du har, jag blir inspirerad!
    Kram!

    2012-10-19 | 15:14:24

Kommentera inlägget här: