evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Det normala

Kategori:

Idag har Lill-Bubblan och jag varit hemma själva hela dagen. Fantastisk känsla att faktiskt orka vara en någorlunda hyfsat kul vuxen och framför allt en kärleksfull mamma en hel dag. Kan kännas självklart men vissa dagar är det faktiskt omöjligt.
Måendet är för tillfället alltså ganska ok. Känns hyfsat i kroppen (orkar gå några kilometer, man får vara nöjd med det lilla som hon sa, Ida), fortfarande dock ont i munnen, typ brännskadad. Så här en knapp vecka innan nästa behandling känns det som jag inte kommer att bli 'återställd' tills dess. Det kommer att bli dryga veckor oktober ut. Om allt flyter på som det ska är sista behandlingen den 30 oktober.
Längtar efter ett 'normalt' liv. Vad nu det innebär? Men ni vet, vardagsrutiner, jobb (något kul helst) och mys på kvällen, god mat som man känner smaken av och mustigt rödvin som inte bränner sönder tungan. Konstigt det där, när man är mitt i det normala är det så självklart, nästan trist. Utanför det normala är det längtansvärt och så betydelsefullt.

Nu halv åtta hos mig - inspiration!

Kramen

Kommentarer

  • ida säger:

    Härligt att ni fått njuta ihop!!! ♥

    2012-10-03 | 20:46:27
  • Maria säger:

    Hej pärlan! Känner att jag inte hört av mig på lääänge, men för den skull betyder det inte att jag inte bryr mig. Det vet du Eva!!! Hade inget särskilt jag ville, men skickar lite från kloka Nalle Puh! Han är ungefär lika underfundig som du:
    Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse
    "Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.
    "Vad tänker du Nasse?"
    "Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse
    "Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".

    2012-10-04 | 10:56:15
  • Louise säger:

    Fredagskram!!

    2012-10-05 | 23:06:00
  • Pia Kjellsson säger:

    Vad jag än skriver här så känns det töntigt. Jag får liksom inte plats i den här textrutan. Ååååååh...sträääääääääääcker ut mig och pressar ut väggarna. Kram från en som sitter fast på jobbet och snart ska gå hem till disk och dammsugare.
    Jag håller tummarna för din tutte! Så kan man väl inte säga. Eller?

    Svar: Jag blir glad över ATT du skriver, Pia. Behöver liksom all stöttning jag kan få, tuttsnack eller annat :-)Kramen
    evasevighet.blogg.se

    2012-10-09 | 15:44:17

Kommentera inlägget här: