evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Vakuum

Kategori: Allmänt

 
Äntligen är alla cellgiftsbehandlingar över och jag önskar innerligt att ingen, ingen skulle behöva gå igenom detta elände. 
Nästa vecka drar det igång med strålning. Har redan gjort de förberedande undersökningarna och är nu den enda i familjen som är tatuerad :)). På tisdag kl 8.30 ska jag infinna mig för den första av tjugofem strålningar. Om allt flyter på som det ska är jag klar till jul. Hurra!
Så här, nu efter den värsta fasen, infinner sig en ofantlig trötthet, såväl fysisk som mental. Jag försöker bara låta dagen komma, vila och undvika så många stressmoment som möjligt. Jag inser vikten av att bara vara och att försöka landa i allt som varit och komma skall. Allt har gått så fort och bara snurrat på. Tiden efter den 31 maj då beskedet kom har bestått av operation, oro, väntan på svar, operation igen, behandlingar, smärta, illamående, blåsor, ofantlig trötthet, sorg, sjukhusvistelser, provtagningar, dåliga värden, you name it.... Nu har jag hamnat i ett slags tillstånd bestående av en mängd frågor inför framtiden blandat med ett konstigt tomt trötthetsvakuum. Antar att det är bara att låta tiden gå och fylla den med sådant som ger mig kraft och energi. Ska nu ta en kopp te och därefter en tur med hunden. Energi var ordet, sa Bill! 
Kramen

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Puss

    2012-11-15 | 19:24:40
  • ida säger:

    Du är en kämpe i mina ögon. Den allra bästa vän man kan ha!!! Men gå nu inte för många 20 minuter :D

    2012-11-15 | 19:35:47
  • Louise säger:

    Tid för återhämtning !! Skynda långsamt !!! Sug in kraft !! Ha tålamod !!! När trötthetsvakuumet börjar passera så kommer det små glimtar av pigghetsrymdkänslor . I början lite mindre ofta men efterhand mer och mer pigghetsrymdskänslor och mindre trötthetsvakuum tills allt blir i balans igen ! Kram Louise

    2012-11-15 | 21:27:36
  • Sanna säger:

    ..och jag fortsätter att med tankekraft försöka fylla på dina energidepåer! Alla varma tankar till dig, Eva.

    2012-11-16 | 17:22:38
  • Cissi säger:

    Klart tröttheten gör sig påmind när behandlingen är över och anspänningen släpper. Det är naturligt men kanske inte så roligt. Smart att bara vara! Då kommer energidepåerna att fyllas.

    Ordet är energi , sa Bull

    2012-11-19 | 13:56:28
  • Anette säger:

    Många extra energitankar till dig idag, kram

    2012-11-20 | 09:33:33
  • Sanna säger:

    Tänker på dig!

    2012-11-22 | 10:52:15
  • Nellie säger:

    Bästaste, starkaste och vackraste mamma. Älskar dig massor!

    Svar: Kärlek till dig
    evasevighet.blogg.se

    2012-12-01 | 03:26:00
    Bloggadress: http://nellies.nu/

Kommentera inlägget här: