evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

6/6

Kategori:

Dagen innan sista cellgiftet! Längtar så tills pärsen är över. Några veckor till, sedan kanske man kan bli någorlunda normal. Eller typ så normal jag nu kan bli.
Undrar dock hur natten ska bli. Laddad med krypande cortison och till råga på allt fullmåne! Hua! Det lär bli gluggöppning inatt.
Har också fått tid till läkarbesök inför strålningen redan den nionde november. Undrar när de kör igång sedan. Det sägs att man bör vänta minst fyra veckor efter cyto.
Träffade finaste M igår! Tack för en fin stund och för den energi och kraft Du gav mig!
Nu mys i soffan med lillfis framför Pippi.

Kramen

Kommentarer

  • ida linn moa säger:

    Mys m Lill fisen åt oss oxå. Styrkekramen

    2012-10-29 | 15:31:35
  • Pia Kjellsson säger:

    Kom att tänka på den här dikten:
    Man borde inte sova - Gunnar Wennerberg

    Man borde inte sova när natten faller på,
    ty tänk, då tindrar stjärnorna högt uppe i det blå.
    Det är så tyst och stilla.
    Att sova vore illa.
    Jag vandrar mina vägar över äng och genom skog,
    och stjärnorna de följa mig, så sällskap har jag nog.

    Det sägs de äro tusen mil och ändå mer från oss.
    Än brinna de med stadigt sken, än flamma de som bloss.
    Som silver och kristaller
    nu deras skimmer faller,
    och en annan flammar till när hon har brunnit ut,
    så faller hon, då är det som en strimma rök till slut.

    Man kan väl aldrig drömma så skönt och underbart,
    som själva natten ter sig när de stjärnor lysa klart.
    Det är som om det hördes
    ett silverspel som rördes.
    Man borde inte sova när som natten faller på.
    Man borde se på stjärnorna. Man borde vara två.

    Så vacker! Kram och sköt om dig!

    Svar: Vacker, Pia! Tack!
    evasevighet.blogg.se

    2012-10-30 | 08:37:10

Kommentera inlägget här: