evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Onkologmottagningen

Kategori: Allmänt

Bara själva ordet får mig nästan att må illa. Onkologen. Hua. Bara att bita ihop och med stadiga steg marschera på. Skönt att inte vara ensam.
Blev omhändertagen av en mycket sympatisk bröstonkolog; pedagogisk, lugn, trygg och dessutom snygg :-). Planen är nu sex cytostatikabehandlingar var tredje vecka. Först måste jag bara få en ven-port inopererad. Väntar på tid för det. Behandlingarna bör starta 4-6 veckor efter operation. En ven-port har man eftersom det inte går att spruta in giftet rakt in i kärlen då de skulle bli helt förstörda. Det är ingen hallonsaft, som han sa den gode Ulrik (läkaren). Just nu känns det som en storvinst på Lotto att det blir sex och inte nio,vilket var förhandsbeskedet. Hoppas kunna ta de små inplanerade turerna med familjen innan första behandlingen. Sedan vet man ju inte hur man mår. 
Tänker ofta på hur mycket familj och vänner betyder för mig. Tänker också på dem som är ensamma i en sån här situation. Så mycket tyngre det måste vara.
Varmt tack till alla som på ett eller annat sätt finns som stöd för mig! 
 
Kramen
 

Kommentarer

  • cissi säger:

    Bra att det blir färre behandlingar! Ja, att ha en familj runt sig är "medicin"! Kram fina Du!

    2012-07-04 | 11:42:13
  • Nellie säger:

    <3

    Svar: <3
    evasevighet.blogg.se

    2012-07-04 | 15:54:03
    Bloggadress: http://nellies.nu
  • Maria säger:

    Puss! Finns så mycket du vill!

    2012-07-06 | 11:37:38
  • Pia Kjellsson säger:

    http://www.youtube.com/watch?v=cput3eYayzQ

    Jag var tvungen att springa runt och göra en massa saker för att kunna andas när jag fick veta. Jag hoppas att den energin flög ut i rymden och hem till dig. Kram min fina vän, jag ska följa dig!

    Svar: Om du kände så kanske du kan förstå lite hur jag kände och känner...
    evasevighet.blogg.se

    2012-10-05 | 16:04:03

Kommentera inlägget här: