evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Jag går för seger

Kategori: Allmänt

Visst är det konstigt. När livet utmanas har livet i sig aldrig varit så kärt förut. Plötsligt inser man att man faktiskt betyder något. För ganska många. Plötsligt inser man att livet i sig betyder något. För en själv. Jag som alltid trott att jag, om jag skulle hamna i ett iskallt vatten i samband men en olycka till havs, skulle överlämna mig åt kylan och vattnet och vila i det. Jag vet nu att jag inte funkar så. Tänk vad man lär sig va. Jag skulle kämpa tills det sista lilla uns av kraft lämnar min envisa lekamen, och det ögonblicket skulle vara detsamma som räddningen. Jag är nog en ganska seg och envis jäkel ändå. Det är nog bra det. Så bara så ni vet nu - jag kommer inte att ge mig i detta. Med all respekt och ödmjukhet till kulan och dess anhängare - jag kommer att vinna denna strid!
 
Kramen

Kommentarer

  • Prillan säger:

    Klart du kommer vinna striden!
    Det kommer bli tufft stundtals men det är bara att kämpa på!

    2012-07-08 | 11:34:29
    Bloggadress: http://hojprillan.blogg.se/resan
  • ida säger:

    SJÄLVKLART!!! Du är min hjälte ♡

    2012-07-08 | 23:29:21
  • Therese säger:

    Visst är det så att insikten kommer, och visst ska vi vinna...det finns inget annat! Kram

    Svar: Finns inget annat, Therese!
    evasevighet.blogg.se

    2012-07-21 | 11:04:13

Kommentera inlägget här: