evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Provtagning...igen

Kategori:

Visst är det något speciellt med väntrum. Där sitter man med en nummerlapp i handen och väntar på sin tur, passivt granskande övriga i rummet, lojt undrande över anledningen till deras besök. Efter ett antal måndagar i samma rum inser jag att det inte bara är jag som är där varje vecka. Flera kända ansikten, dock inga i min ålder, bara äldre. Imorgon är det dags för FEC nr två, dvs cellgift. Önskar och hoppas att jag slipper må sämre än efter ettan. Jobbigast var nog besvären från munnen. Får fokusera energi för att motverka detta. Jag tror på tankens kraft att ge styrka, att hela, lena och rena. Samtidigt som jag vill stanna i de bra dagarna vill jag bara snabbt vidare i processen. Gubben Ledsen har gjort sig påmind i helgen men idag känns det som att Gubben Glädje trycker sig fram. Tankens kraft. Välkommen! Nr 26! Min tur! Kramen

Kommentarer

  • Elina säger:

    Tänker på dig och följer din blogg dagligen. Lycka till i morgon! Många kramar

    2012-08-06 | 14:08:26

Kommentera inlägget här: