evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Incheckning - check!

Kategori: Allmänt

Så checkade man då in på rehab igår. Träffade gruppen, personal och avnjöt tillsammans den första gemensamma middagen. Tillbringat natten i ett mysigt rum för två, kändes ensamt och konstigt. När jag körde hit igår kom tanken många gånger att vända och styra hemåt igen, men bilen fortsatte mot given destination. Tanken att lämna och svika mina barn känns jobbig.
Nåväl, dagen Idag inleddes med ett rogivande bad i den 34-gradiga saltvattensbassängen. Man kunde enkelt flyta omkring likt en vilsen kork. Efter frukosten samlades alla deltagare och personal för presentation. Alla berättade kort eller långt om sin bakgrund. Jag hann tänka och känna med de andra och undrade hur de hade orkat kämpa, ända tills det var min tur. Det var ju faktiskt jag som satt där, med en lika tuff resa bakom mig som de andra. Hur har jag orkat? Jag har nog ändå inte förlikat mig med situationen. Jag har haft cancer, sjukdomen som börjar på c.
 
Mer rapporter kommer.
 
Kramen

Kommentarer

  • Anette säger:

    Passa nu på och njut och tillåt dig själv att bara vara Eva. Barnen kommer att ge dig extra kramar när du kommer hem. Styrke kramar och hejja rop från mig.

    2013-01-14 | 12:53:26
  • ida säger:

    Njut ♥ Jag förstår din känsla kring de där hemma, men snart har du dom i famnen igen. En famn med mer energi ....

    2013-01-14 | 17:48:23
  • Sanna säger:

    Du ger dina barn en gåva som tar hand om dig själv på bästa sätt! Kropp, själ och hjärta behöver komma ifatt. Kramar till dig!

    Svar: Tack för kloka ord!
    evasevighet.blogg.se

    2013-01-15 | 11:45:09
  • emmie säger:

    NJUT NU, vi längtar efter dig men vi klarar oss bra :) love

    Svar: LOVE
    evasevighet.blogg.se

    2013-01-15 | 15:42:43
  • Pia Kjellsson säger:

    Så skönt att veta att du har det ganska bra trots allt. Njut och hitta nån att fnittra med så blir det allra bäst!
    Kram, du är otroligt stark!

    Svar: Pia, här finns flera likasinnade, vilket känns förlösande och härligt. Kram
    evasevighet.blogg.se

    2013-01-16 | 18:39:43
    Bloggadress: http://www.fengs.se

Kommentera inlägget här: