evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Morgonfunderingar

Kategori:

Jag har legat här på morgonen och funderat lite. Människan, mig inkluderad, är en ganska foglig varelse. Säger någon (läs bättre vetande) att man ska göras sjuk för att inte bli sjuk framöver så ställer man upp på det, säger någon att man ska hållas instängd i ett rum på 12 kvadratmeter så blir man där. Kanske en fråga om tillit.
Avdelning 40 är en canceravdelning. Inte högst på önskelistan alltså. Med en klump i magen installeras man i ett sterilt rum och låter sig ompysslas av den fantastiska personalen. Doft av desinfektion och handsprit tar betydande plats i inandningsluften och konkurrerar lätt ut de stackars näshår som finns kvar. Kroppen proppas full av antibiotika, vätskeersättning och mineraler och bygger sakta men säkert upp min eländiga blodkroppsfattiga lekamen. I förrgår låg värdet för de vita på 0,3, vilket anses betyda typ noll immunförsvar. Igår hade det hoppat upp till 1,3. Hoppas på ännu högre hopp idag så jag får komma hem. Önskat värde är över fyra. Håll tummarna för att jag får fira födelsedagen hemma!
Kramen

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Brytas ned för att byggas upp. Du fantastiska människa, du starka, du fixar det. Kram!

    2012-09-08 | 23:38:28

Kommentera inlägget här: