evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Gubben Vit lyser med sin frånvaro

Kategori:

Då var man isolerad igen... Taxotere verkar inte riktigt synka med min benmärg:(
Fick första behandlingen förra tisdagen, gick bra. Sedan följde några dagar med vansinnesvärk i kroppen, främst fötter och ben. Obeskrivlig smärta. Igår kände jag mig trött och konstig, svimfärdig under den obligatoriska veckovisa provtagningen och på kvällen fick jag feber. Naturligtvis ville de att jag skulle komma in då de såg mina dåliga värden. Antibiotika och isolering igen. Lika bra att ställa in sig på samma visa när det är dags för de två återstående behandlingarna.
Kroppen är trött och sinnet sviktar ibland, men vad tusan, om sex veckor är alla behandlingar gjorda. Längtar hem till familjen. Försöker intala mig att det ändå är bra att jag är här. Behöver vila, och hemma känns det inte som jag skulle kunna tillföra så mycket, men det känns tomt utan mina kära. Man är liksom inte hel, inte ens halv, utan deras närhet.

Sköt om er!
Kramen

Kommentarer

  • ida säger:

    6 veckor går snabbt ♥ önskar jag kunde avlasta din smärta. Styrka till dig!!! ♡

    2012-09-25 | 20:32:01
  • Cissi säger:

    Din familj är inte hel utan dig heller men du bor i deras hjärta och de bor i ditt. Ingen isolering kan ändra på det. ♥ Om sex veckor lyser gubben vit igen. ♥

    2012-09-26 | 10:50:24
  • Cissi säger:

    Din familj är inte hel utan dig heller men du bor i deras hjärta och de bor i ditt. Det kan ingen isolering ändra på. <3 Om sex veckor lyser gubben vit.

    2012-09-26 | 10:52:15
  • Sanna säger:

    Energi med tankekraft till dig!

    2012-09-27 | 12:49:22

Kommentera inlägget här: