evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Så var det

Kategori: Allmänt

Ja, så var det. Min bröstcancer visade sig vara en snabbväxande och aggressiv typ. Typiskt! Denna form drabbar oftast yngre kvinnor. Den får man väl i alla fall tacka för.. 
Detta innebär då att jag måste genomlida, verkligen genomlida, cellgiftsbehandlingar. Enligt läkaren jag träffade i tisdags (för övrigt känd från Robinson) totalt nio omgångar, en var tredje vecka. Detta för att minimera risken för återfall och metastaser. Skiten ska bort helt enkelt!  Därefter strålning 25 gånger. Pust. Jag kommer att tappa håret, håret som ändå är en stor del av min personlighet kommer att skoningslöst falla av. Jag har bestämt mig för att det är jag som bestämmer när, därför kommer jag att föregå genom att raka av det. Det finns inga alternativ, bara att hoppa på tåget. Positivt i det hela är att ingen spridning finns till lymfkörtlarna. Jag och vi försöker ta tag i det nu när tåget går och ska verkligen försöka utforska varje uppehåll vid varje station under resans gång. Det kommer att finnas bra dagar också! Så, ni som finns vid min sida, alla ni som hittills stöttat och pushat, resan har bara börjat men jag längtar redan till slutmålet, den dagen då strålningen är avslutad. Jag och vi kommer att behöva er alla! Jag är ju inte den som gärna pratar i telefon men glada tillrop,uppmuntran och fina historier mottages mer än gärna. Kram

Kommentarer

  • Anna säger:

    Kram

    2012-06-21 | 22:32:37
  • Cissi säger:

    Helt rätt att du bestämmer när håret ska bort. Du är vacker med eller utan hår. Och det jag har läst angående behandlingen så kommer håret tillbaka. Jag har tänkt mer än en gång att vad bra att du upptäckte den aggressive objudne gästen så snabbt. Fanskapet är borta nu! Dagen då behandlingen är över är inom en mycket snar framtid. Likt en jobbig supporter i ett skidspår står jag bredvid dig och beundrar och hejar på. Kram fina Eva!

    2012-06-22 | 00:04:51
  • Vickan säger:

    Show no mercy, bomba det ovälkomna puckot med allt som finns. Och vad gäller din personlighet är den just precis så formidabel att den slår igenom allt . Långt hår, kort hår, inget hår, spelar ingen roll för DU är Eva, och du bestämmer vem eller vad som får spela roll i ditt liv. Objudna puckot försökte knipa huvudrollen men jag tror inte ens han kommer till audition.
    Kram Vickan

    2012-06-23 | 18:26:26
  • Maria säger:

    Bra tänkt du! Av med håret innan. Håller med Cissi om att du är lika vacker med som utan hår. Du är ju du. med glimten i ögat och rapp i käften. Ja din styrka sitter inte som Simson bara i håret, utan din styrka kommer från ditt inre. Så är det bara! Kramen Maria

    2012-06-26 | 09:07:59

Kommentera inlägget här: