evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

I väntan...

Kategori: Allmänt

Rädsla, fruktan och maktlöshet blandas med styrka, glädje och framtidstro. Förnuftet säger, du kan inte påverka ett enda dugg. Viljan säger, du är stark, du vinner. Aldrig någonsin har min tro på tankens kraft varit större. Mina vänner och kära ger mig så mycket energi och tro. Det ni säger till mig betyder så mycket. En av er säger att jag är ett stort och mäktigt ljus, som med kraft håller på att kväva den svarta elaka kula som besöker mig. Imorgon ska den bort. Frågan är om den har några vänner i mitt inre. Jag vill av hela mitt hjärta att dessa vänner befinner sig någon annanstans, att de känt sig väldigt onödiga och ovälkomna när de knackat på och därmed vänt i dörren. Kära vänner, hjälp mig att driva bort dem, hjälp mig fylla på ljus och styrka nog att stå emot dem. Jag vill bli ren nu, helt ren.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det kommer gå bra min vän, jag vet det!! <3 kramar

    2012-06-10 | 17:11:46
  • Anonym säger:

    Vad bra sagt, du är verkligen som ett högt och mäktigt ljus. För mig som sett dig i skolan i möte med elever är det en otroligt bra liknelse. Du ska bli frisk, i morgon är det borta. Massa kraft till dig <3 /Vickan

    2012-06-10 | 17:58:44
  • Tina säger:

    Du skriver så otroligt bra !! Det kommer gå bra, den objudne gästen kommer vända ...Du har alla dina vänner med dig ...STOR STYRKE KRAM <3 //Tina

    2012-06-10 | 21:03:55
  • Nellie säger:

    Älskar dig mamma. Klart det går bra, finns inget annat.



    Vår mamsi .Världens bästa mamsi.

    2012-06-10 | 21:21:33
    Bloggadress: http://nellies.nu/
  • Cissi säger:

    Den objudne gästen har inga vänner. Den längtar till imorgon då den får lämna sin tillfälliga boning. Ljuset och den positiva kraften du har är så stark...Ingen ide att vara kvar där den inte hör hemma.



    Jag är med dig i tanken hela tiden.. Kram värdefulla Du!

    2012-06-10 | 22:11:37
  • Maria säger:

    Kram och all styrka till dig. Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna...

    2012-06-11 | 10:17:24

Kommentera inlägget här: