evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Cancer vs Bröstcancer

Kategori: Allmänt

Cancer. Få ord är så laddade som just detta. Jag vet inte varför men ordet bröstcancer känns på något sätt bättre. Kanske är det för att det är mer definierat och greppbart. Väldigt många drabbas av just bröstcancer, fler och fler. Det går inte att undvika att undra varför. Jag vet inte vad jag skulle gjort annorlunda för att inte drabbas. Forskningen går framåt och för de allra flesta går det bra. Jag har bestämt mig för att vara en av dem. Det andra alternativet finns inte. Om en sådan tanke når mig försöker jag låta den passera förbi utan intryck eller avtryck. Den objudne gästen (Cecilias uttryck) har lämnat sin tillfälliga boning och den är inte välkommen tillbaka. Innan midsommar vet jag troligen vad det var för en typ och hur aggressiv den var. Jag är beredd att ta i med hårdhandskarna. Vänligt men bestämt.

Kommentarer

  • ida säger:

    Mer bestämt än vänligt!! ♡

    2012-06-13 | 11:40:43

Kommentera inlägget här: