evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

Turist på tur

Kategori:

Efter två veckor med riktigt ont i munnen börjar det äntligen kännas rätt ok. Tänk er en drös förkylningsblåsor tillsammans med svullet inflammerat tandkött och en känsla av att hela munnen är typ brännskadad. Verkar sådär va?! Nåväl, hela tre dagar kvar innan nästa behandling..... Idag har jag varit turist, jag menar äkta turist. Längst bak i ett sightseeingtåg tuffade vi runt i Karlskrona. I ett sådant läge känns det rätt gött att ha Mini med sig som förkläde, men faktum är att jag lärde mig och såg en hel del som jag förmodligen missat annars. Visst är det mysigt att bara pysa iväg lite sådär, alltså inte just i turisttåg utan på lite utflykt. Sova på hotell och äta god mat inklusive hotellfrukost är mumma det. På turen ner passade vi på att besöka M och Y i husvagnen också. Som jag tidigare nämnt är inte camping just min grej, men jag måste ändå säga att det verkar rätt mysigt och avkopplande där med vagn, förtält och inhägnad. Känns ändå som jag skulle behöva några kurser i alla måste-ha-attiraljer och oskrivna regler innan jag skulle godkännas som campare och få passera bommen. Tål att tänkas på. Hotell känns liksom smidigare på det viset. Snart bädden. Det frestar på att turista. Sköt om er! Kramen

Kommentarer

  • Pia säger:

    Kämpa på Eva! Jag tänker mycket på dig. Visst är det skönt att vara turist och unna sig lite gott i livet! Helena och jag är på geocachingevent i Åbo just nu. Vi gillar inte heller att campa utan bor också helst på hotell. Bland våra geocachingkompisar går vi under namnet "dames de luxe". Du skulle nog också platsa som en sådan!

    Svar: Ska komma ihåg titeln, Pia :))
    evasevighet.blogg.se

    2012-08-04 | 09:36:25
  • Prillan säger:

    Har du provat "Andolex" mot munproblemen?
    Grönt drakvatten, starkt som attan.....

    Drick mycket isvatten, det är skönt! ;)

    Kram

    Svar: Testade Andolex men det hjälpte inte riktigt. Denna gången fått ngt nytt som man håller på att testa. Funkar bättre :)
    evasevighet.blogg.se

    2012-08-07 | 12:19:06
    Bloggadress: http://hojprillan.blogg.se/resan

Kommentera inlägget här: