evasevighet

Diagnos "bröstcancer". Härifrån till evigheten med glädje, sorg, smärta och humor.

I väntans tider...

Kategori: Allmänt

Ja, det känns faktiskt som att jag fortfarande väntar på att sommaren ska komma, trots att hösten mycket tydligt är på väg in. Jag älskar hösten med sina färger, dofter och svampar och faktiskt kan även en färgblind stackare som jag njuta av skiftningarna, men sommar är ju ändå sommar liksom. Det känns som den aldrig riktigt kom.
Igår fick jag tredje behandlingen. Värdet för de vita blodkropparna var lågt dock, precis på gränsen för tillåtet inför ny behandling. Denna innebär att jag nu ska ta sprutor för att få upp värdet, varje kväll i fem dagar. Tog den första igår. Kändes lite obehagligt att sticka sig själv men det gick bra. Gjorde det snabbt utan att tänka.
Nu vila lite. Trött som Bergsgeten Berit. Och nej, det blev tyvärr ingen Macbeth, dels på grund av de vita men jag kände mig helt enkelt för trött också.
Kramen
 

Kommentarer

  • Therese säger:

    Hoppas dina värden går upp så du kan få köra på i rätt spår. Känns ju så viktigt att det får rulla på enligt plan, tycker iaf jag! Kram

    Svar: Ja jag hoppas verkligen på att få följa planen... kramen
    evasevighet.blogg.se

    2012-08-31 | 09:33:41

Kommentera inlägget här: